تفریحات من

وبلاگی برای معرفی فیلم, کتاب, سریال, بازی, آهنگ

تفریحات من

وبلاگی برای معرفی فیلم, کتاب, سریال, بازی, آهنگ

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

Broforce - Game

نام بازی: بروفورس
تاریخ عرضه: 15 اکتبر 2015 
پلاتفرم: ویندوز
تولید کننده: Free Lives 

نوزیع کننده: Devolver Digital

وب سایت بازی: http://www.broforcegame.com

امتیاز بازی: *****


بالاخره بعد از مدتها یک بازی روی لپ تاپم تموم کردم. بازی گرافیک پیکسلی جالبی دارد و محیط بازی هم 100 % قابل تخریب است. به نظر من بازی در محیط دو بعدیه که واقعا معنا و مفهوم پیدا میکنه. و من مدتی ایه که از عنوان های بزرگ فاصله گرفتم و کارهای خاص را دنبال میکنم.

داستان به طور خلاصه اینه که شما در نقش شخصیتهای مشهور سینما به مبارزه با اول دشمنان عادی و شیطان و در مراحلی با فضایی ها میپردازید. از شخصیتهای موجود در بازی میتوانم از رمبو, نئو در فیلم ماتریکس, شخصیت مجموعه فیلمهای بیگانه, ویل اسمیت در مردان سیاه پوش و خیلی های دیگه نام ببرم.

بازی کمی دقت لازم داره و باید چندین بار بعضی از مراحل را تکرار کنید ولی در کل جایی گیر نمیکنید. و باید مدام شلیک کنید و با سرعت هر چه تمام تر به پایان هر مرحله بروید. این بازی 15 مرحله دارد و با صرف تقریبی 3 ساعت تمام بازی تموم میشه. البته بعد از تموم شدن آدم باز دلش میخواد که بازی رو ادامه بده ولی بازی ارزش بازی کردن مجدد را نداره. موسیقی بازی و صدا گذاری بعد از مدتی تکراری میشه ولی باز هم جذابیت خودشو داره.

توزیع کننده این بازی در کل روی بازیهای پیکسلی و متفاوت کار میکنه و توصیه میکنم که بقیه بازی های این شرکت را ندبال کنید و حداقل یکبار امتحان کنید. در پایین چند عکس از محیط بازی برای مشاهده وجود دارد.


  • Sina Taherinejad
  • ۰
  • ۰

نام کتاب:ساحل پایانی

نویسنده: جی. جی. بالارد

مترجم: علی اصغر بهرامی

انتشارات: نشر چشمه


داستانهای کوتاه این مجموعه به شدت فضای سمبولیک و در بعضی از موارد سوررئال (و به گفته ی مترجم:"حرکت در مرز واقعیت و توهم که چه شباهتی هم با فیلم سورئالیستی سگ آندلوسی اثر دالی و بونوئل دارد") دارند. به نظر شخصی من ترجمه کار بینهایت سخت بوده است و مترجم در انتقال فضاسازی و سبک اثر در سطح کتاب یکدست عمل نکرده است. اگر از ترجمه ی عذاب آور کار بگذریم تعدادی از داستانها ارزش خواندن بالایی دارند.

داستانهای زیر را از این مجموعه باید خواند:

1. مشکل ورود مجدد

2. غولی که غرق شد

3. آخر بازی

4. جایگاه مخصوص خزندگان

5. در اعماق

6. بیلنیوم

7. ژوکند در گرگ و میش ظهر

8. لئوناردوی گمشده


داستانهای 5 تا 8 به شدت تکان دهنده هستند و مصبب ضربه به ارزش های پوسیده و ثابت آدمی میشوند. و البته ترجمه در داستانهای پایانی کمی بهتر است. البته شاید دلیل دیگر ایرادات ترجمه نبود ویراستار است. 

امتیار نهایی به خود داستانهای کتاب نه ترجمه: ****
آمتیار نهایی به ترجمه: ***

  • Sina Taherinejad