تفریحات من

وبلاگی برای معرفی فیلم, کتاب, سریال, بازی, آهنگ

تفریحات من

وبلاگی برای معرفی فیلم, کتاب, سریال, بازی, آهنگ

  • ۰
  • ۰



نام کتاب: مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد

نویسنده: یوناس یوناسن

مترجم: فرزانه طاهری

انتشارات: نشر نیلوفر


"مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد" رمان شادی است که اوقات خوبی را برای شما به همراه خواهد آورد. در عین حال نویسنده با ایجاد فضای طنز گونه و شاد تمامی وقایع مهم صد سال اخیر را مرور میکند و در پایان حتی گذری هم به انجیل میزند و برداشتی ظنز گونه از مسیحیت هم به ما ارائه میکند. ترجمه ی داستان خوب بود ولی نیاز به ویراستاری دارد. خانم فرزانه طاهری جزو مترجمین خوب هست که متسفانه در این کتاب به علت نبود ویراستار ایرادات کوچکی وجود دارد که قطعا سهوی هستند و وجود ویراستار به برطرف کردنشان قطعا کمک خواهد کرد. تا جایی که دیدم چندین مورد حروف اضافه و حروف ربطی در جای صحیح به کار برده نشده بودند که باعث میشد ما دوباره جمله را برای درک مطلب بخوانیم.

امتیار نهایی به خود رمان نه ترجمه: *****
آمتیار نهایی به ترجمه: *****
  • ۹۳/۰۹/۱۱
  • Sina Taherinejad

رمان

نشر نیلوفر

نظرات (۱)

چند وقت پیش مترجمش اعلام کرد که چاپ اول به دلیل اینکه فایل ماقبل نهایی به چاپخانه رفته اشکال داشته و در چاپ دوم به بعد برطرف شده و هر کس بخواد می تونه بره انتشارات نیلوفر چاپ اولش رو با دوم عوض کنه و فقط 1500 تومن مابه التفاوتشو بده از حق الترجمه ی خود خانم طاهری کم میشه.
پاسخ:
ممنون از اطلاع رسانی این نکته. خانم طاهری جزو مترجمان خوب و توانای ما است و من مطمئن بودم که در چاپهای بعدی کتاب این نکات تصحیح خواهند شد. البته جای خوشحالی داره که میتونیم کتاب رو عوض کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی